Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, July 25, 2005

Favoritmat och snabbmat

Det godaste jag vet är köttgryta. Året om kan jag längta efter en kryddig köttgryta med riktigt mört kött i. Så fort affären öppnade i morse gick jag och köpte lammbog som nu puttrar på spisen och sprider dofter man nästan kan mörda för. Efter lunch ska vi resa i väg så grytan ska ätas först i morgon. Min bror inspirerade mej till en lysande idé och om receptet blir bra lägger jag ut det på Kardemumma. Nej, lammgryta är ingen snabbmat. I går kväll åt vi däremot mycket snabblagad mat. Vi stekte ett paket wokgrönsaker och ett paket "havsmix för wok" (bläckfisk, musslor och räkor) tillsammans med röd curry, vitlök och ingefära. När det nästan var klart droppade vi över lite lime och japansk soja och garnerade med koriander. Medan havsfrukt och grönsaker wokades kokte vi potatis i skivor. Alltsammans var färdigt på en kvart. Voilà!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home