Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, May 01, 2011

Som en salt liten kaneldoftande bakelse


Vi var några stycken som gjorde tapas till Valborg. Den smördegsinbakade getosten tyckte jag extra mycket om. Som en salt liten kaneldoftande bakelse till gazpachon, de chorizo- och mandelkryddade köttbullarna, den grillade paprikan med basilikafärskost, de vitlöksstekta räkorna, manchegon med rostad rotselleri, aubergineröran, de tonfiskfyllda äggen, surdegsbrödet. Efteråt åt vi crema catalana, mitt livs första, avbränd med hjälp av ogräsbrännaren i mina vänners trädgård. Det blev nog gott, det tror jag säkert, men ingen av oss hade förmågan känna efter riktigt. Ett lyxproblem, vi var alltför mätta.

3 Comments:

Blogger Fröken Dill said...

Ogräsbrännare - kuul! Och menyn lät helt underbar.
Tycker fröken Dill

5:54 AM  
Blogger Viktoria said...

Tack kära du! Ja, det blev verkligen gott, fler recept kommer.

/Viktoria

12:34 PM  
Anonymous Anna B said...

Haha, ogräsbrännaren, det var krestivt! Gott lät det också!

6:38 AM  

Post a Comment

<< Home