Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Thursday, March 17, 2011

Idag blev det räkor till pankisarna

Pannkakor är inte mat, det är efterrätt. Men med räkor, gurka och tjockyoghurt funkar det bra. Vi åt det i kväll efter att jag såg nåt liknande recept i senaste Buffé (nr 3, 2011).

Räkröra med gurka, avokado och chili, lagom för två?

500 g frysta räkor, oskalade
en halv gurka
1 avokado
saften från 1 lime
lite hackad koriander
en klyfta vitlök, pressad
salt
nymald svartpeppar
några droppar tabasco

Skala räkorna när de tinat. Skär gurka och avokado i små tärningar. Blanda alltsammans, smaka av med salt, svartpeppar och tabasco.

1 Comments:

Blogger mumsfillibaba said...

Tycker också det är gott med lite matigare tillbehör till våfflor och pannkakor. Inte bara grädde och sylt!!:)

1:15 PM  

Post a Comment

<< Home