Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Thursday, January 01, 2009

Gino med svarta vinbär

Det var nyårsafton igår, inte någon speciellt tjusig sådan, men vi lagade väldigt god mat. Fyraåringen gjorde efterrätten nästan helt själv och stolt konstaterade han att det var det godaste han ätit (ja, förutom musslor då).

Gino med svarta vinbär, 4 port

2 bananer
3 gula kiwi
1-1,5 dl frysta svarta vinbär
100 g vit choklad, riven

Sätt ugnen på 250 grader grill (utan undervärme). Skiva frukten och lägg i en ugnsfast liten form. Strö över vinbären och sedan chokladen. Sätt formen i ugnen tills chokladytan är en aning brun och knäckig - passa noga för det tar max 5 minuter! Servera med vaniljglass.

3 Comments:

Blogger Tina said...

Klok fyraåring, gino är gott! Svarta vinbär har jag aldrig provat i gino, men nu ska jag. Bra att du påminner om musslorna, dem tänkte jag på häromdan. Gott nytt år Viktoria!

8:18 AM  
Blogger Viktoria said...

Svarta vinbär är mycket goda i gino. Jag har varit snål om dem och nu är de snart slut. Jag önskar jag hade en liten vinbärsbuske eller åtminstone att de fanns i frysdisken.

Sommaren ja, nu bär det mot bättre tider! Gott nytt år Tina!

9:06 AM  
Blogger Maria said...

Åh, det låter gott! Han är duktig din unge, min är totalt ointresserad av mat han. :-(

3:08 AM  

Post a Comment

<< Home