Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, December 30, 2008

En trevlig stund

Det här var en trevlig stund. Revben i fermenterad bönsås, ångad "bulle" med fläskfyllning som man doppar i den mustiga såsen. Jasminte. Teet gjorde att det smakade Indien (jasminblommor!) trots att jag satt på ett kinaställe, Mui Gong på Kyrkogatan i Lund.

Jag läste ett manus; det kommer att bli en riktigt intressant bok, ni får veta mer sen.

2 Comments:

Blogger Emma said...

Manus! Nu blev jag nyfiken!

Ang. blåbärsbullarna, hur bli blåbären i ugn? Tycker att russin brukar bli lite äckliga och mest smaka bränt tyvärr, men det kanske beror på mig snarare än russinen.

7:22 PM  
Blogger Viktoria said...

Min man har börjat skriva om mat (maten i poesin). Boken är precis klar och ännu inte skickad till förlag så det lär dröja ett tag till den kommer ut. Den blir superintressant!

Blåbären. Jaa. Jag tycker de blir bra i ugnen (jag brände ju inte bullarna...).

2:16 AM  

Post a Comment

<< Home