Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, May 05, 2008

Karin och hennes bröd


Maken hade gjort en rådjursstek och jag en italiensk pastagratäng (efter att ha skrivit om Lisas i förra inlägget blev jag sugen på att laga den igen). Och Karin hade med sej nybakat bröd - segt inuti och knaprigt utanpå. Det var ett långjäst bröd med vetemjöl och graham och det smakade ljuvligt. Jag tror det var rågsurdeg i.

Idag ska jag faktiskt också baka. Förmodligen går det alldeles åt skogen för jag har en tanke men inget exakt recept. Jag återkommer med resultatet.

1 Comments:

Blogger Karin said...

Tack för god mat och trevligt sällskap!

11:53 PM  

Post a Comment

<< Home