Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, February 02, 2008

Saras tranbärsdrink

Det är nästan onödigt att läsa min blogg, köp "Saras kök - genvägar till det goda livet" i stället. All min mat kommer därifrån sen nån vecka tillbaka, till exempel den här friska och avokadolena drycken som är väl värd att vänta på (se sonen som halvt tålmodigt låter mej fota glasen).

Saras tranbärsdrink med avokado och hallon, 4 mindre glas

5 dl färdigblandad tranbärsdryck
1 stor avokado
125 g frysta hallon

Kärna ur avokadon och lägg fruktköttet i matberedare tillsammans med tranbärsdryck och hallon. Mixa tills alltsammans blir slätt och jämnt rosa.

5 Comments:

Blogger Anonym said...

Det där receptet testade jag också för ett tag sedan, men det blev inte alls någon hitt. Jag misstänker att det berodde på min tranbärsjuice.´Juice är kanske fel ord, jag använde Kiviks tranbärsdryck med druva. Läste på förpackningen och såg att den inte innehåller så många procent tranbär. Det är kanske värt att prova en gång till med "riktig" tranbärsjuice?

1:14 PM  
Blogger Tina said...

den här blir jag nyfiken på, ska skriva upp på måste-provas-listan. dessutom blir jag väldigt nyfiken på din kokbok. tror jag ska smygbläddra i den för att se ifall den har investera-i-på-bokrean-potential :)

2:21 PM  
Blogger Viktoria said...

Jessica, vi tyckte det blev mycket gott, inte så sött men friskt och hallonsmakande. Jag blev också lite förvånad när jag letade tranbärsjuice. Allt med tranbär i var "dryck" och innehöll ungefär 10-15% tranbär (bara). Till slut blev det Jokks bärdryck med tranbär (sån man späder med vatten).

Jag ska påminna Eva om kycklingreceptet förresten.

1:05 AM  
Blogger lina said...

Jag brukar göra nåt liknande med en tranbärsdryck man kan köpa i hälsokostbutiker! Kommer inte ihåg märket nu, men det brukar bli ett väldigt bra resultat! Ibland kör jag med bara hallon/tranbär, men det blir bättre konsistens med avokado i också!

11:58 AM  
Blogger Åsa said...

Åh, men den gjorde jag i somras första gången. Den är ju supergod! Använder Finnerödjas KRAVmärkta tranbärsdricka. Och nu kan jag inte sluta göra shakes/smoothies med avocado i ! För tillfället avocado, kiwi och Provivas KRAVmärkta päron-kiwidryck :) Och för en riktig proteinshake till frukost åker det i silkestofu också.

1:58 PM  

Post a Comment

<< Home