Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, February 10, 2008

Saras lax

Varför krångla till bjudmat i onödan? Saras lax med rosépeppar och citrus- och dillsmakande rotfruktskross blev väldans bra - rekommenderas. (I hennes kokbok är det en deciliter grädde på laxen också, det var gott.)

3 Comments:

Blogger Anonym said...

Kul att du också har testat receptet nu och att det föll dig i smaken;).

1:06 AM  
Blogger Lisa said...

Du lagar precis sådan mat som jag gillar att läsa om. Frächt grönt och lagom nyttigt. Jag har hittat massor av bra inspiration här!

Även om Saras matprogram inte var någon personlig favorit är recepten fantastiskt bra. Hallon/tranbärsdrinken är en helgfavorit här hemma.

12:16 AM  
Blogger Viktoria said...

Välkommen hit, Lisa! Jag var inte så väldigt förtjust i teveprogrammet heller, men Saras recept är mycket trevliga och användbara (tycker jag)!

3:09 AM  

Post a Comment

<< Home