Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, February 11, 2008

Då tänker jag väl på nåt annat då

På min allra sista föräldralediga måndag förbereder jag makrill med dillpesto; receptet är Sara Begners, naturligtvis. (Jag hyperlänkar inte till Toppforms variant för den verkar inte lika god som den i Saras kokbok.) Och nu har dottern vaknat så jag kan sätta igång matberedaren.


Det känns lite konstigt. Att vara så gammal så man ska jobba fram till pensionen - är det en förhoppning eller ett hot? Jag trivs mycket bra på mitt jobb. Men det är ju en evighet till jag är sextifem. Jag vet, man kan inte tänka så. Lika bra jag tänker på nåt annat då.

För alla glass- och snackssugna med nyttiga ambitioner kan jag förresten varmt rekommendera Johannas fruktglass och hennes rökta mandlar!

1 Comments:

Blogger Johanna said...

Oj, gulligt att du tipsar! Jag ska fundera på vad dillpesto kan användas till i en vegovariant, kokta ägg kanske...

5:20 AM  

Post a Comment

<< Home