Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, August 13, 2007

Vår godaste pizza

Här kokas det bönor, men det ska jag skriva om senare.

Vi har blivit rätt duktiga på att göra pizza. I fredags åt vi pizzan på bilden (fast vitkålssalladen glömde vi totalt bort, jag kom faktiskt inte på det förrän nu). Det är vanlig pizzadeg med en fjärdedel fullkornsdinkel, sedan ett tunt lager färdig tomatsås blandad med stark ajvar och vällagrad ost. Skjuts in i ugnen tio minuter! Och ovanpå och allra sist: tunna skivor parmaskinka, räkor och aubergine som vi skivat, penslat med marinad och ugnsgrillat tills skivorna fick fin färg. Basilikablad som strössel.

Eftersom jag har lust att svära idag kan jag säga att det var jävligt gott.

1 Comments:

Blogger Kristina Eriksson said...

Gud så mycket gott du/ni gör. Pizza är en stor favorit hemma hos oss så det där med aubergine får jag ta efter.

2:34 PM  

Post a Comment

<< Home