Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, March 07, 2007

Smaklösheter, del 2

Jahapp, det verkar främst vara lök min dotters mage inte riktigt klarar av. Inte ens pyttelite lök funkar. Hur fasen ska jag kunna ha en matblogg om recepten inte innehåller lök... Det går ju inte att laga mat utan. Blurk. Och som lök på laxen, eller cocacola på pizzan, blev sonen magsjuk för två och ett halvt dygn sedan. Maken och jag bara går här och väntar på att själva få oss en släng.

5 Comments:

Blogger Jessica said...

Det ordnar sig, vännen. Känsliga bebismagar blir mindre känsliga med tiden.

11:21 AM  
Blogger Viktoria said...

Tack Imsa, jag fick precis tips om lökpulver av en kompis och nu nämner du det också! Måste provas, det kan inte vara sämre än de andra alternativen (= helt lökfri mat eller dotter som har ont). Fast om du fixar lökfritt borde väl jag också göra det. Jag får väl tänka till lite.

9:40 AM  
Blogger Gabriela, the Food Lover! said...

Jag hatade lök när jag var liten och borjade äta den när jag var jättegammal (läs 24) och mamma lagade allt utan lök... det gick jättebra. Numera älskar jag lök men tror inte på att ett recept förlorar så mycket om man utesluter den helt och hållet! Lökpulver däremot tycker jag smakar konstigt... hur går det i övrigt med magarna i familjen?

2:04 PM  
Blogger smul said...

ärtor är ochså gasbildande för kolikbebisar. massor med mat till och med tyvärr!

2:37 PM  
Blogger Viktoria said...

Xilonen - vi mår bra!!!

Smul, jag vill helst inte undvika saker i onödan. Gröna ärter verkar funka fint så det äter jag..

5:46 AM  

Post a Comment

<< Home