Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, February 14, 2007

Bok på Alla hjärtans dag

Kristina har inte bara en utmärkt blogg. Ta en titt på hennes nyaste kokbok - en av de vackraste jag sett - med recept för två på 14 olika teman. Recepten låter både poetiska och goda, till exempel menyn som heter "Norrländskt guld": renkött- och lingonsnittar, smörstekt gös med pepparrotsfraiche och muscovadostekta kantareller, parfait med messmör och pepprade hallon.

Gör som jag - överraska dej själv på Alla hjärtans dag!

2 Comments:

Blogger Kristina Eriksson said...

Det var gulliga ord!

5:47 AM  
Blogger Viktoria said...

Visst Kristina, eftersom du fegar själv! Alla andra berättar själva stolt om betydligt mindre saker... Det får man.

Har förresten precis förberett halloumi med kaprisvinägrett från din bok; vi ska äta lite olika plock ikväll.

5:19 AM  

Post a Comment

<< Home