Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Friday, February 09, 2007

En spännande låda

Grönsakerna från Årstiderna var fina. Det enda jag kan klaga på är väl priset. Nog hade det blivit billigare än 195 spänn (exklusive frakt och faktura) om jag gått till torget. Men så kan man ju inte tänka. Och på torget hade jag inte hittat ekologiska produkter. Så jag är nöjd. Nu väntar jag på att maken ska komma hem så jag kan göra ostgratinerade rotfruktsspett och ugnsbakad pumpa. Just nu har jag nämligen bara en arm. Dottern är förkyld (har fått för många snoriga pussar från sin storebror) och har svårt att andas när hon ligger ner.

2 Comments:

Blogger Jessica said...

Jordärtskockor... Det var länge sen, ska gå och leta och sen slänga ihop en soppa eller blanda med potatis i potatismos.

Allt gott till hela familjen, kan inte vara lätt med en förkyld liten spädis. Eller att vara mamma och pappa och storebror till en heller.

1:02 AM  
Blogger Lisa said...

Ser tjusigt ut. Det jag fick från Årstiderna var till stor del lite mjukt och skrumpet. Tilloch med potatisen var gummiaktig.

12:44 PM  

Post a Comment

<< Home