Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, January 31, 2007

Årstiderna

En god väninna kom över med kaneldoftande chili con carne igår. Hon kom för att gratulera det nya underverket och vi pratade naturligtvis barn. Så berättade hon att hon får sin första leverans frukt och grönsaker från Årstiderna i morgon. Jag får nyhetsbrevet med väldigt fina recept (prenumerera om du inte redan gör det!), men har inte fått tummen ur att beställa någon låda. Nu är det dags! Vad har ni för erfarenheter av lådgrönsaker?

5 Comments:

Blogger Lotta Danielsson said...

Jag gillar. Har kört både årstiderna och ekolådan, men föredrar årstiderna. Kanske framförallt för att de inte envisas med att stoppa ner trista vintertomater varje vecka som ekolådan gör. En stor fördel som jag ser det är att man får hem saker man inte normalt går och köper och på så vis tvingas upptäcka nya favoriter och recept.
Rent servicemässigt är de bra, har gurkan någon gång mosats eller man hittar en dålig frukt så reklamerar de den med en gång utan knot.

7:05 AM  
Blogger Viktoria said...

Tack Lotta! Nästa torsdag får jag min första lantlåda.

4:41 AM  
Blogger Lisa said...

Blev hemskt besviken på kvaliteten på Årstidernas saker. Utom fisken som var magnifik. Gröna potatisar, rutten selleri etc. Och att köra allt i lastbil från Danmark till Sthlm ...
Lantlådan som du valt anser många är den bästa de har. Jag ska prova den senare, mu kör jag Ekolådan ett tag.
Ekolådan har lite mindre fantasifullt innehåll men känns pålitliga.
Berätta om din låda sen!

2:58 PM  
Blogger Viktoria said...

Det lät ju inte så kul, Lisa. Gröna potatisar kan jag köpa hos min ICA-handlare alldeles i närheten... Intressant att fisklådan var bra för den avrådde min väninna från. Hon jobbar med förpackningar och hade för något år sedan arbetat kort för Årstiderna. Det var tydligen problem med just fisklådan, men de kanske är lösta nu.

2:46 AM  
Blogger Mustardseed said...

Jag tycker tvärtom mot Lotta, och håller med lisa. Jag blev otroligt besviken på kvaliteten på årstidernas grönsaker och frukt. Testade den några veckor efter att ha kört ekolådan i ungefär ett år, och på tre veckor lyckades årstiderna leverera transportskadad och dålig frukt varje vecka, medans det aldrig har hänt med ekolådan. Så vi har gått tillbaka till ekolådan (kör mixlådan eftersom barnen äter mkt frukt) och är enormt nöjda!

6:28 AM  

Post a Comment

<< Home