Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Friday, June 16, 2006

Mitt malmötips


Min man och min son är bortresta så jag passar på att vila och följa mina matlustar. Idag åkte jag till Malmö enbart för att äta burgundisk gryta på La Couronne och köpa pumpafröbröd på Emmerys. Köttgrytan på La Couronne har jag skrivit om förut och det finns inget att tillägga; den är väl värd ett malmöbesök. Den är fullständigt grym.

Emmerys bröd är ekologiskt och gjort på surdeg. Det innehåller ingen jäst, inga tillsatser och har inte heller fett eller socker tillsatt. Det låter bra, men det smakar ännu godare. I Emmerys-butikerna finns det också kakor (som ser fantastiska ut) och en del ekologiska livsmedel.

PS. Både La Couronne och Emmerys ligger på Södra Förstadsgatan i Malmö. DS.

2 Comments:

Blogger Karin said...

Jag går gärna på La Couronne men för att äta musslor. De har dessutom ett fantastiskt kastanjeöl från Korsika som finns i beställningssortimentet på systembolaget, fast du får väl vänta ett tag med att smaka det...

10:53 PM  
Blogger Viktoria said...

Jaha, då får jag äta musslor nästa gång. Och kastanjeölet ska jag lägga på minnet!

2:07 AM  

Post a Comment

<< Home