Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, June 03, 2006

Blivande matnörd?

Sonen ville smaka vinäger. Han fick lite grand på en sked, skrek "STARKT!" och ville prova igen. När vi åt sushi häromdagen ville han ha wasabi; han grimaserade och grät nästan och sen ville han ha lite till. Medan maken och jag svettades över min potatisgratäng med en god överdos chipotle i förrgår, skrek sonen till efter varje tugga, men fortsatte äta... Jag är mäkta stolt, visst finns det hopp om honom.

Sen jag slutade snusa sitter jag i soffan på kvällarna och fantiserar om bakverk och kakor, helst sådant som innehåller nötter eller mandlar och bär eller frukt. Min bror och jag gjorde en mandelpaj med plommon (eller kanske var det persikor) ur någon av Jamies kokböcker när jag var gravid förra gången. Den pajen tänker jag mycket på. Anledningen till att jag inte bakar den och njuter varje kväll handlar mindre om att den innehåller ett halvt kilo smör och mer om att jag faktiskt inte orkar göra nåt. Är trött, längtande.

1 Comments:

Blogger Frida said...

Läser mellan raderna och kan så klart ha fel, men jag gissar att en gratulation är på sin plats :-) Grattis.

11:52 AM  

Post a Comment

<< Home