Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, August 22, 2005

Listor!

Femton favoriter

kantareller
vitlök
kronärtskocka
blodgrapefrukt
melon
mango
jordgubbar
koriander
lamm
bacon
vatten
smör
pistaschnötter
bittermandel
vanilj

Och jag menar inte vilken mango som helst. Den ska ätas solmogen under ett träd i Indien. Likaså ska pistaschnötterna vara alldeles ohärskna, gröna och lagom salta. Och så vidare.

Ilva skickade fem frågor som jag efter bästa förmåga ska besvara. Hm, de är väl inte precis "som gjorda för mej".

Fem album i min Ipod

Musik? Nick Cave, Nick Cave, Nick Cave, bara Nick Cave... Och när maken lyssnar på klassiskt eller Fågelsång i Sverige så kan jag inte undgå att göra detsamma.

Fem filmer jag nyligen sett

Går mycket sällan på bio, kommer ihåg att jag såg Mannen utan minne och att jag tyckte om den. Tycker inte om roliga filmer. Hamnar ofta framför teven, men sitter mest och tänker på annat.

Fem trevliga saker som nyligen hänt

Att det är sol ute (Är jag ytlig?)
Att jag åt något igår som jag inte provat förut, hoki
Min nya korallröda klänning (Jo, jag är ytlig.)
När sonen nyss plockade ut sin leverpastejsmörgås ur munnen och stoppade in den i min
Att jag hittat hit, och att jag får kommentarer från välvilliga människor

Fem mp3filer i min spellista

Musik igen? Se första frågan.

Fem böcker jag nyss läst

Lånar kokböcker och nyare diktsamlingar på biblioteket och bläddrar i dem. (Sedan jag fick barn kan jag inte koncentrera mej genom en hel roman...)

2 Comments:

Blogger Ilva said...

oooh jag gillar ocksa att lyssna pa fagelsang, har gatt igenom hela P2s digitala kvittermusik. T.om. Marco har borjat lyssna pa det. Fast det ar ju lite for korta snuttar. Halsa maken, har han nagot skivtips??

1:27 AM  
Blogger Viktoria said...

Cd-skivan heter "Fågelsång i Sverige" och jag har köpt den på Akademibokhandeln.

12:12 AM  

Post a Comment

<< Home