Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Thursday, August 18, 2005

Ljusbrun mat



I förrgår kväll när jag skulle sova låg jag och funderade på vilda köttgrytor och murriga soppor. Jag kunde knappt somna, tänkte ut löksoppa med cashewnötter, karljohansvamp, salvia och parmesan. Och det blev en god löksoppa dagen därpå, men inte så speciell som jag fantiserat om. (Fokusera blicken på min favoritklänning i stället, den nedre bilden!) När jag tittade djupare i min grå soppa kom jag att tänka på Carl Butlers kokbok (från 1974). En del recept är inte så dumma, men på bildfronten har det visst hänt mycket i kokboksvärlden. Ljusbrun mat mot mörkbrun bakgrund - det är fascinerande fult (den övre bilden!)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home