Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, June 18, 2012

Nu är det nästan sommarlov


Idag var det stängt på dagis, skola och fritids och jag var hemma med barnen på förmiddagen. Jag gjorde mej till lite och stekte danska plättar med fläderblommor i till frukost. Jag använde ett vanligt pannkaksrecept, men bytte ut en fjärdedel av vetemjölet mot havregryn för att jag tycker att det är gott. Och så öste jag i fina små doftande fläderblommor. Med jordgubbar till blev det nästan fest!

4 Comments:

Blogger Katarina said...

Havregryn i smeten låter gott och spännande med fläderblommor!

12:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Blir det danskt pga havregrynen? Trevligt med plättar hursomhelst :)

3:10 AM  
Blogger Viktoria said...

Ja, fläder, havre och jordgubbar är gott!

Jag har läst att man ofta har fläderblommor i plättar (när fläder är i säsong) i Danmark. Havregrynen hittade jag på själv, jag brukar ha havregryn i mat och bak...

10:22 AM  
Anonymous Charlotta said...

Spännande med havregryn, det har jag aldrig provat! Inte än så länge i alla fall. Hoppas att allt är bra med dig annars!

1:59 PM  

Post a Comment

<< Home