Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, March 11, 2012

En mumsig macka


Jag är trött i huvudet och trött i kroppen efter att ha hjälpt grannar att flytta och att ha röjt lite på kolonilotten. Nyckeln gick i baklås så jag fick bryta mej in i kolonihuset. Inte bra, inte bra. Det finns en hel del att fixa med där borta. Roliga grejer: köpa fröer, hittills dill, två sorters mangold, kålrabbi, ringblomma. Och amandine-potatisarna la jag just upp i äggkartonger i vardagsrumsfönstret. Här ska det odlas mat!

Dagens recept är inte det mest komplicerade, men likväl riktigt gott. Rostad havrekuse med smör, rökt skinka och en blandning av en halv fintärnad avokado, några strimlade korianderblad och ett par matskedar tacosalsa från igår (Santa Marias sweet red chili salsa).

3 Comments:

Blogger Fröken Dill said...

När man förgror potatis, DÅ är det vår!

1:33 AM  
Blogger Fröken Dill said...

Jag lagade din grekiska vintersallad och den blev otroligt god! Helt klart en maträtt som kommer att lagas fler gånger
hemma hos fröken Dill

12:58 AM  
Blogger Viktoria said...

Tack söta fröken Dill!

12:54 PM  

Post a Comment

<< Home