Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, April 25, 2012

En förklädd fiskgratäng


Ogräset växer överallt, och på min dotters dagis frodas ramslöken. Min man reser mycket just nu och barnen har blivit stora och det funkar rätt bra att vara ensam med dem. På jobbet arbetar jag delvis med ett projekt där jag i mina bästa stunder känner mej som Jamie Oliver, ni vet när han kämpar för bättre mat i skolan! (Jag kan berätta mer en annan gång.) 

Fiskgratängen på bilden - ser inte alls ut som en fiskgratäng. Men riktigt god är den, och verkligen värd att lagas.

4 Comments:

Blogger Fröken Dill said...

Vild ramslök, vilken lyx!

11:55 PM  
Blogger Viktoria said...

Ja! Vi blev väldigt förvånade när vi fattade vad det var. Min dotter brukar alltid plocka med sej blad och kottar och sånt in, men ramslöken får man inte ta med in på dagis för fröknarna tycker att den luktar illa (stark gräslök ungefär)... Det finns hur mycket som helst.

10:19 AM  
Blogger Viktoria said...

This comment has been removed by the author.

10:19 AM  
Anonymous Karin W said...

Själv skulle jag vilja smaka ramslök, har bara ätit det i en pesto från Gotland. tack för nässeltipset, de ser goda ut!

12:49 PM  

Post a Comment

<< Home