Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, September 07, 2008

Mathisstoria

För en timma sen satt jag och sonen fast i en hiss som stannat halvvägs. Då var jag lugn, la ut plastpåsar att sitta på, tog fram ritpapper och pennor, berättade sagor om hissjourmännen, att det tog lång tid för dem att komma för att de har toviga skägg som fastnar överallt... Det slutade bra, naturligtvis, men nu känner jag att det var lite läskigt ändå.

Matmässigt har jag en del att skriva om eftersom brorsan varit här i helgen. Men jag tar det senare och hänvisar till Tastelines/Markus Aujalays supersnabba laxspett som vi åt i torsdags i stället. Vi åt spetten med en potatissallad med avokado, tomater, rödlök och citron, och det var mycket gott.

4 Comments:

Blogger Tina said...

Vackert!

(Hade jag fastnat i en hiss hade jag skrikit och gråtit och sparkat på väggarna och slitit mitt hår. Hoppas att det finns någon som berättar sagor för mig om jag någon gång fastnar)

11:19 AM  
Blogger Viktoria said...

Tina, jag blev faktiskt förvånad själv över hur rationell jag var... Jag märkte direkt att jag var tvungen att tänka bort alla skrik-gråt-spark-känslor och bara försöka förvandla det till ett magiskt äventyr, för min son ville UT. Efter en halvtimma gick ett brandlarm igång, då blev jag riktigt rädd och tryckte på den röda knappen igen. (Det var inget brandlarm utan bara låskillen som tagit sej in utan att ta bort inbrottslarmet först, men det visste ju inte jag.) Äsch, nu skrev jag ju ner hela historien ändå... Antagligen för att det är så teraputiskt att berätta...

11:41 AM  
Blogger natz said...

Härliga färger, ser så somrigt ut :)

2:37 AM  
Blogger fruktsallad said...

Vilken god potatissallad! Det ser jättegott ut ihop!

3:52 AM  

Post a Comment

<< Home