Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, June 11, 2008

Typ studiebesök fast bättre

Efter att ha smakat en solvarm Vikentomat lovar jag att aldrig mer köpa några spanska eller holländska besprutade tomater, även om de är billigare. Jag ska också titta mer efter de lykopenstinna och fasta San Marzano-sorterna (t ex den stora långsmala uppe till höger), trots att ingen annan i Sverige vill köpa dem (enligt Mats på Vikentomater). Och jag ska tänka på att aldrig förvara en tomat i en temperatur under tolv grader. I promise, I promise.

3 Comments:

Blogger Lagers tabberas said...

Sågs vi i Viken? Kolla samma tid och samma plats.

10:05 AM  
Blogger katja said...

Jag älskar de där avlånga sorterna och skulle köpa dem omedelbart bums!

Köpte precis en körbärstomatplanta på Streets odlarmarknad igår, hoppas på god skörd.

1:31 AM  
Blogger Anna-Eva said...

Ha, ha jag plockade precis till mig en påse på ICA Oj här i Hbg. Det finns så många färger och former och är så svårt att välja så det blir alltid en alldeles för stor påse :)

11:59 AM  

Post a Comment

<< Home