Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, May 24, 2008

Lenas rosa frukostsmoothie

Häromdagen fick jag smoothie hos en kompis. Jag provade att göra nåt liknande till frukosten idag och det föll i god jord. Dottern klättrade upp på bordet för att dricka upp pappans också. Jag hann inte ta nåt kort.

Lenas rosa frukostsmoothie

250 g frysta jordgubbar
3 dl apelsinjuice
1 krm färskriven ingefära
1 krm vaniljsocker

Mixa jordgubbar och apelsinjuice till en fin puré. Smaksätt med ingefära och vanilj. Om jordgubbarna är helt frysta vid mixningen kan smoothien behöva stå och tina lite grand innan man dricker den, annars blir den mer som jordgubbssorbet (också gott, tycker mina barn).

1 Comments:

Blogger Jessica said...

Smart dotter ;)

1:41 AM  

Post a Comment

<< Home