Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, November 12, 2007

Smart mat för gravida kvinnor

Den här fina broschyren har min kollega Kiki Lundberg gjort när jag var föräldraledig. Här finns allt man behöver veta om mat och graviditet plus några recept i slutet. Själv hade jag uppskattat tabellerna med hur mycket fisk man behöver äta för att få tillräckligt med omega-3 samt listorna med folatinnehåll i olika livsmedel. (I början av graviditeten, när man mår illa, kan allt detta uppfattas som överkurs. Då får man trösta sej med att barnet tar för sej och får vad det behöver. Men sen kan man ägna sej åt finlir och att förbättra matvanor på sikt.)

2 Comments:

Blogger Anne said...

Beställer omedelbart till min gravida kompis :)

11:02 AM  
Blogger annamaria said...

Den skulle man definitivt haft! Dottern har nu hunnit bli 5 månader och vi passerar grönsaker för fulla muggar i stället.

4:08 AM  

Post a Comment

<< Home