Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Thursday, November 08, 2007

Kinnas potatistårta

Jag har jobbat tre dagar nu, läst 483 mejl (inte så fasligt många med tanke på att jag varit borta i 10 månader), sorterat remisser, försökt förstå sjukhusets nya telefonsystem, träffat ett par patienter. Det har varit rätt lugnt. Och ändå känner jag mej så förbaskat trött.

Svärmor fyllde frysen när hon var här. Nu har vi små älgköttbullar, underbara kåldomar (som vi förresten ätit idag), strömmingslåda och crêpes à la Astrid. Dessutom överraskar maken mej med fina rätter varje dag efter jobbet. Jag kommer nog inte att laga mycket mat på vardagarna framöver. Ok, jag låter mej tacksamt bjudas.

Vi bjöd bland annat på Kinnas potatistårta när svärföräldrarna var här. Det blev en saftig, fin kaka med en härligt syrlig citronsås till. Men den vackra glasyren hoppar jag nog över nästa gång; jag har lite svårt för alltför söta toppingar och kakan är så god i sej själv. (Fast nästa gång ska jag prova lägga till ett par rivna bittermandlar i smeten.)

3 Comments:

Blogger annamaria said...

Det låter ungefär som om jag skulle börjat jobba....ska njuta fram till augusti jag! Fast det klart man måste jobba lite extra ibland så man inte glömmer allt. För att inte tala om nya telefonsystem kanske....

10:49 AM  
Blogger Ester said...

Hoppas det går på på jobbet! Vi ses i februari!

12:24 AM  
Blogger Kinna Jonsson said...

Ah, vad kul att se. Provade du citronsåsen till? Den är väldigt god. F ö finns det både Tamms tårta och Drottningtårta som har bittermandelsmak. Hoppas du och familjen är frisk. =)

6:32 AM  

Post a Comment

<< Home