Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Thursday, October 04, 2007

Man behöver vuxensnack

Nu har jag bara fyra veckor kvar av min föräldraledighet. Sen blir det andra bullar. Jag har inte direkt varit nån lattemamma. Kanske borde jag ha varit det mer; man känner sej lätt lite ensam om man prioriterar att vara hemma med sitt barn och typ laga mat hela dagarna. Jag är ju egentligen ganska social av mej. I går träffade jag två andra mammor (från sonens föräldragrupp) och vi satt och drack kaffe och snackade vuxensnack hela dagen. Våra småbarn kröp runt och var ovanligt lugna och nöjda. Sånt behöver man.

Kompis M bjöd på mycket god blomkålssoppa med strössel av strimlad parmaskinka och stekta blomkålsbuketter samt en röra på ärtor, philadelphiaost och lime. Se ovan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home