Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Friday, December 30, 2005

Luktar bränt

Det är nåt konstigt med mej, så fort jag ska tänka ut mat så är jag sugen på köttgryta (är inte gravid, kan tilläggas!). Nu har jag precis ätit en mindre lyckad variant med ekologiskt nötkött, brysselkål och rostade pistaschnötter. Den brände vid när jag märkte att sonen har feber. Jag fiskade upp köttbitarna och gjorde ny sås, men hela grytan fick ändå något eldhärjat över sej. Grannen (hon som forskar i blodgrupper) kom ned för att låna en springform precis när jag höll på att diska bort eländet och hon undrade försynt om vår brandvarnare inte fungerar. Ja, man kan ju undra.

I morgon ska man avge nyårslöften inför det nya året. Jag tror jag skippar det. Jag har ingen lust att sluta snusa. Jag behöver inte gå ner i vikt. Och jag dricker inte speciellt mycket (men gärna ofta). Kan man ha som nyårslöfte att "ha kul"? I så fall väljer jag det.

1 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Det var väl ett bra nyårslöfte, det täcker ju precis så mycket som man själv vill...lixom :o)

Gott Nytt År

7:42 AM  

Post a Comment

<< Home