Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, December 31, 2005

Äta själv


Gott nytt år! Vi har inte börjat med bubbeldrickat än, men tänkte inte vänta alltför länge. Snart ska vi laga mat.

Min son. Han äter själv nuförtiden. Maken och jag försöker undvika att titta för att vi ska få äta tillsammans alla tre. Helst vill han ha flera skedar samtidigt. Han övar, gräver som grävskopan, och ljuslyktor och plastdjur vill gärna hoppa lite i maten. När han ätit färdigt lägger han maten som är kvar i sin mugg eller på golvet. Sen får vi städa ansikte, händer, kläder, bord och golv. Så har vi det.

1 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Ser inte så kul ut. Kommer själv ihåg när min lillasyster vände upp och ner på en tallrik gröt över huvudet och min morbror utropade "Hur fn uppfostrar du dina barn" till min mamma. Han hade inga egna.
Gott Nytt! Bra sajt du har. =)

12:28 PM  

Post a Comment

<< Home