Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, October 02, 2005

Lite uttråkad

Om man kommer med tåg norrifrån, åker genom Lund mot Malmö/Köpenhamn, så kan man se ett vitt hus på vänster sida, strax före stationen, där det står HEJ på ett fönster. Makens föräldrar passerade förra veckan och vi lät bokstäverna sitta kvar. Kanske gläds en förbiresande en sekund eller två, eller så tycker de att vi är barnsliga. Tur att de inte hinner se våra vissna växter. Men på innergården har någon satt en apelsin i en av rönnarna. Det är fint.

Idag är jag uttråkad, jag måste erkänna det. Jag vill åka på semester eller åtminstone gå ut och äta. Häromdagen gjorde jag älgfärsbiffar med grönpeppar, och whiskysås till. Det blev himla gott. Vad ska vi äta idag? Bajs?

4 Comments:

Blogger Anne said...

Gryta! Gryta! Gjorde en jättegod igår med mycket rödvin, päron och valnötter. Mmm...

2:00 AM  
Blogger Viktoria said...

Det låter alldeles som något i min smak - kommer definitivt att prova! Tack Anne!

2:40 AM  
Blogger M said...

Bajs är inget jag skulle rekommendera....men en långkokad kalops skulle väl sitta fint?
I morrn får vi mut-lunch på jobbet!

9:46 AM  
Blogger Ilva said...

Onskar att jag kunde aka forbi ert HEJ!

10:17 AM  

Post a Comment

<< Home