Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, August 24, 2005

Det börjar bli höst


Vi har just ätit något mycket gott, pasta med kantareller, parmesan och pancetta. Ja, jag är helt såld på pancetta! Och kantareller, men det känner ni ju också till.

Om en vecka ska jag börja jobba igen. Det känns märkligt avlägset. Jag kommer inte att kunna blogga speciellt mycket och inte leka i Stadsparken... (Det är jag som är den högljudda mamman på lekplatsen, hon som sjunger högt och falskt trots att hon mimat i kör flera år. Och som säger att "det smakar BAJS - spotta!" när sonen stoppat något i munnen. Man förändras. Så skönt.)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home