Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, May 08, 2011

Bästa salladen från kibbutzen


När jag arbetade på kibbutz i början av 90-talet så lärde jag mej älska den här sortens sallad som man skär i mycket små tärningar. Ju mindre bitar desto bättre. Tomat, gurka, morot, rödlök, avokado, gröna oliver, salt, peppar, citron, olivolja, persilja och lite vitlök - eller precis det man har hemma och är sugen på. Då, på den tiden, åt jag salladen till frukostbrödet. Nu äter jag den till nåt grillat. Eller rättare sagt: jag hade glömt att den fanns, men häromdagen längtade jag efter den och idag åt vi den med grillat lamm, wienerkorvar och halloumi (på kolonin). Och min mammas fina potatissallad med kapris.

2 Comments:

Blogger Maria G said...

Hej
Jag har precis hittat till din blogg och måste säga att jag blir imponerad av alla härliga recept du bjuder på!
Fortsatt trevlig vår!
/ maria

10:42 AM  
Blogger Anne-Lie said...

Den salladen ska jag prava någon dag..:-)

2:07 PM  

Post a Comment

<< Home