Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, June 06, 2009

Räkor från grillen

Att grilla tigerräkor är verkligen gott, men vi har slutat med det av miljöskäl. (Ibland blir jag väldigt sugen, men nä, vi har nog inte gjort det sen den dagen våra gäster googlade på mangroveträsk under middagen.) Häromdagen var vi på grillfest hos vänner och de bjöd på ett bra räkalternativ. H satte en hemvikt folieform på grillen och i den var det nyskalade stora räkor, olja, pressad vitlök, dill, persilja, peppar och chilipulver.

Och sen: en grym efterrätt. Panna cotta med topping av smörfräst färsk ingefära och rabarber, och ljust muscavadosocker som får smälta med.

4 Comments:

Blogger Veras & Viktors Mutti said...

oooo så gott med panna cotta med rabarber. har fru kardemumma ett recept undrar jag? (eller egentligen är det Mannen som undrar för han älskar rabarber).

12:14 PM  
Blogger Viktoria said...

Ja, efterrätten var riktigt supergod! H hade inte något exakt recept, men inspirationen kom någonstans ifrån... Jag ska fråga henne! (Eller känner någon annan läsare igen idén?)

11:26 PM  
Blogger Fröken Dill said...

Tråkigt nog är det bara fusk med ekologiska jätteräkor, har jag hört. Vanliga räkor är goda att röka också!
Hälsar fröken Dill

9:16 PM  
Blogger Lisa said...

oj vad gott. bra alternativ jag gärna testar i sommar!

11:41 AM  

Post a Comment

<< Home