Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, November 30, 2008

Det hände på min innergård

Medan vi drack glögg nere hos grannarna sprang motdemonstranter på gatan utanför och poliser i bussar följde efter dem. De allra flesta ville bara protestera mot nationalisterna; det vill jag tro i alla fall. "De såg ut som vanliga människor", läste jag att någon sagt om motdemonstranterna till Sydsvenskan. Tja, många såg ut som folk gör mest. Men jag såg också upphetsade unga män ta på svarta huvor och kasta saker mot piketbilarna. Inbilla inte mej att de ville förbättra nåt i världen.

Sen blev ett stort gäng fast på vår innergård. Poliser med hundar vaktade dem. Min man sa att någon blev biten. De övriga måste ha blivit kalla för de satt i de jordiga rabatterna framför soprummet i timmar. När de blev kissnödiga fick de en och en under polisuppsikt gå och kissa vid hortensian (som syns lika dåligt i bild som allt annat, förutom polisreflexerna). Vid sex ungefär, det var nog då nationalisterna åkt, släpptes alla. Kvar blev ett hav av cigarrettfimpar och skräppapper.

1 Comments:

Blogger Jessica said...

Du är utmanad om du vill http://matochblommor.blogspot.com/2008/12/en-utmaning-frn-dieva.html

Vi hade ett supporterbråk här. Långt ifrån arenan ifråga. Vlt slagsmål och så barrikaderade dom sig i en trappuppgång mitt emot från min. Vad gjorde jag? Pekade ut vad de befann sig...

12:24 AM  

Post a Comment

<< Home