Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, November 16, 2008

Hoppas att mina arbetskamrater också tycker att det är en kul idé

Varför äter jag blåmusslor så sällan? Det är ju så gott. Här äter jag moules chèvre på Akkurat med en kompis. Jag var en kortis i Stockholm, men mest var jag i ett regnigt Kista. Mat för livet-mässan var inte riktigt som jag tänkt mej. Det blev för många glutenfria kakor för min del. Jag hade gärna sett att det var fler föreläsningar och kanske mer riktig mat att provsmaka. (För hur smakar egentligen en sås gjord på havregrädde eller pastasallad på olika sorters glutenfri pasta?)

I morgon börjar jag en ny liten serie på min blogg. Varje dag den kommande veckan tänkte jag ta ett kort på den matlåda i mitt lunchrum som ser godast ut, den mat jag helst vill äta själv helt enkelt. Om man frågar snällt kanske jag till och med kan få reda på receptet.

6 Comments:

Blogger e said...

Moules chevre är fantastiskt gott, det borde man äta oftare. Akkurats musslor är underbara och som ölälskare så tycker jag stället är ganska nära paradiset :)

12:46 PM  
Blogger Anna said...

Jamen precis, sådär säger jag också de gånger vi äter musslor, varför äter vi det inte oftare? Det är ju jättegott och faktiskt lätt att fixa.

1:37 PM  
Blogger Tina said...

Haha, vilken rolig matlådeidé. Det här ser jag fram emot.

10:40 PM  
Blogger Bendel said...

Moules chevre på Akkurat är en favorit, minst en gång om året äter jag det. Men man ska inte dricka vin till utan trappistöl! :)

1:56 AM  
Blogger Viktoria said...

Öl ja, man ska dricka öl till. Nästa gång.

12:57 PM  
Blogger Karin said...

Måste rekommendera La couronne

10:41 AM  

Post a Comment

<< Home