Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Thursday, November 13, 2008

Äppeltarte med calvadosdoftande toffee-sås

Karin Franssons och Anna Sjögrens äppeltarte med calvadosdoftande toffee-sås vill jag göra igen. Då ska jag försöka komma ihåg att lägga på pinjenötter också, och kanske utesluta sockret i äppelfyllningen (som någon så smart skrivit i en kommentar) för det räcker med äpplenas naturliga sötma och sockret i kolasåsen med calvados och rosmarin. (Det blev lite sås kvar i kastrullen...)

I morgon bitti kl 06.28 går tåget till Stockholm och Mat för livet-mässan. Jag ska provsmaka produkter för allergiker, jag har ju turen att tåla allt. Och det finns ett par människor där jag behöver söka upp och prata med. Jobb, ni vet. Sen ska jag äta musslor med en gammal polare. Det blir nog en bra dag.

3 Comments:

Blogger Jessica said...

Jag har ett ett annat spännande recept men inte vidare nyttigt. Annorlunda päronpaj från montacute.
http://matochblommor.blogspot.com/2006/04/val-av-pskdessert.html

Väldigt gott.

6:32 PM  
Blogger Alice said...

Frun är i stan! Stannar du över natt och har tid är du varmt välkommen till oss.

6:59 AM  
Blogger Viktoria said...

Jessika, päronpajen låter tokgod! Kolasås, päron och smulor - det gillar jag.

Alice, tack för erbjudandet! Nu hade jag boende fixat, men det var vänligt ändå. Vi kanske åtminstone kan hinna med en fika nån gång om jag stannar lite längre.

12:52 PM  

Post a Comment

<< Home