Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, November 19, 2008

Maken vann storkovan

I går, tisdag, var jag och mina kollegor på en fortbildningsdag. Alla åt samma mat så någon matlådevinnare går inte att utse. Jag hade beställt lunch från Gourmet grön, kanelkyckling och fem sorters ekologiska grönsaksanrättningar. Det var välkryddat utan att vara starkt; det var gott. (Och ja, jag vet att papperstallrikar och plastbestick inte är speciellt miljövänligt, men det var en nödlösning!)

Sen bytte jag om och sprang till Domkyrkan för att hinna med en hyrbuss till Köpenhamn. Min man mottog Einar Hansens dansk-svenska pris för "bestående insatser inom humanistisk forskning". Jan Troell och några till fick också priser. Det hela var mycket tjusigare än jag föreställt mej och jag var (och är) väldigt stolt. Efter sju glas vin kom jag över att jag valt fel kläder.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home