Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, September 03, 2008

Medan jag väntar på min röst

Jag har tappat rösten så i väntan på att den ska hitta tillbaka är jag sjukskriven. (Jag mår ganska bra för övrigt.) Under förmiddagen har jag städat en barnvagn som ska säljas och gjort en jättegryta minestronesoppa som ska räcka till mer än en middag. Det är ju vardag igen och all matlagning ska gå sådär fort efter jobbet så det är bra att förbereda. Minestrone-idén är inte dum och går att variera; i min soppa är det rökt bogfläsk, rotfrukter, lök, vitlök, färska och torkade bönor, makaroner, buljong och småstarka kryddor.

Jag blir väldigt nöjd med mej själv när jag tänker på att jag har lagat storkok. Jomen, jag är nog en rätt bra människa ändå, trots att jag tycker det är så tråkigt att planera. Och trots att jag är hemma från jobbet.

7 Comments:

Blogger Alice said...

Hej Viktoria,

Jag vill gärna komma i kontakt med dig.
Vänligen mejla din e-postadress.

pella.nydell@idkommunikation.com

5:52 AM  
Blogger Maria said...

Hej Vickan!
Idag har jag och ett par andra mammor varit till Per Tutti och käkat glass, tack för tipset. Glassen var god, men jag vågade mig inte på tuggummiglassen som du skrev om, den såg bara för rääälig ut! :-D

6:56 AM  
Blogger Viktoria said...

Alice, jag mejlar dej!

Maria, visst är glassen god! (Jag och grannarna undertill pratar ofta om Per Tuttis glass.) Angående tuggummiglassen finns det en läskig detalj som egentligen inte passar på en matblogg. Den får en ny spännande färg när den vandrat genom kroppen... (Undra vad det är för ämne i egentligen?)

11:44 AM  
Blogger Bendel said...

Ah med andra ord är riken minimal just nu att du låter som en viss minister:)

Krya på dig!

12:52 PM  
Blogger Bendel said...

risken ska det vara

12:53 PM  
Blogger Viktoria said...

Faktiskt så låter jag på pricken som Eskil Erlandsson idag, småländsk (som vanligt) och lite manligt hes (när rösten bryter genom). Dessutom pratar jag långsamt och extra tydligt för att andra ska ha en chans att höra vad jag säger...

1:12 PM  
Blogger Bendel said...

He he:)

2:14 AM  

Post a Comment

<< Home