Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, August 17, 2008

TERRIBLE.

Min plan var att jag skulle skriva nåt intressant och positivt om vietnamesiska Le Le nha hang idag. Vi hade en barnfri stund i Köpenhamn igår och åt där. Nu är det bara det att maten var rent bedrövlig, men jag ska försöka att inte trötta ut er. Det kan dessutom ha varit så att det var ett stort misstag att äta där under lunchtid. Förhoppningsvis är middagsmaten bättre (jag har ju hört att det ska vara ett bra ställe, fast när jag först idag läste dessa kommentarer blev jag nästan full i skratt). Vad var då så fel? Det mesta. Förutom att stället var tomt - bara det är ju ett varningstecken - så smakade inte maten något. Vi beställde olika plocksmårätter, allt som fanns att välja på var friterat tror jag. Maten som kom till bordet var mer än friterad - den var nästan mörkbrun och allt smakade mörkbrunt. Sen beställde jag en oxfilésallad med citrongräs eller nåt i den stilen. Smaka på min förvåning när en jättetallrik med två högar på stod framför mej, den ena med kalla rostbiffstrimlor som var intrasslade i grönsallad, den andra med kalla risnudlar. Om det åtminstone hade smakat något. Min makes mat orkar jag inte beskriva. När vi skulle gå var jag riktigt ilsk och varnade min man för att jag skulle säga precis hur illa sur jag var om någon frågade om maten var till vår belåtenhet. Det hade dessutom kostat 700 kronor (ja, vi drack lite öl också). Min man, som annars är både ärlig och rättfram, tyckte inte att det var värt obehaget. Serveringspersonalen aktade sej förstås noga för att fråga om vi tyckte om maten. För att åtminstone visa nån form av fegt missnöje skrev jag "TERRIBLE." på notan.

2 Comments:

Blogger Tina said...

Hihi, jag fnissar lite här (inte åt maten, det låter mer än hemskt!) men åt att du skrev en hälsning på notan. Det hade jag aldrig kommit på själv. Men jag ska lägga det på minnet, för väl valda tillfällen. :)

1:37 PM  
Blogger Lisa said...

De var bra för ett par år sedan. Jag var där för ett år sedan och det var VIDRIGT!!!! Vissna örter, torr rispannkaka etc.

4:37 AM  

Post a Comment

<< Home