Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, August 30, 2008

Kräftor med grannarna


Vi hade kräftskiva med några grannfamiljer i går kväll. Jag lyckades köpa frysta kräftor som jag sen såg fick en 1:a i SvD:s kräfttest för att de hade "kvalmig och unken smak". Fullt så illa var det inte, men kvällens bästa kräfta var A:s bröd med en perfekt tempererad Morbier-ost till. Jag bjöd på på Saras chokladtårta med körsbär och glass.

1 Comments:

Blogger Annette said...

Saras chokladtårta med körsbär är en fullträff, en superhit, en mittiprick. Jag är dig evigt tacksam för att du publicerat detta recept.

Annars åt jag fruktsallad med jordgubbar,hallon och björnbär ikväll. Det gick rätt bra det med.

2:32 PM  

Post a Comment

<< Home