Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, August 13, 2008

Bengtsons ost


Både hemma hos brorsan och hos fru Brax kan man få goda ostar efter maten. I Lund går man till Bengtsons ost när man vill köpa nåt lite extra. Affären har flyttat över gatan (Kloster-) och lokalerna är sju gånger större, minst. Idag fyndade jag en perfekt camenbert för 15 spänn.

4 Comments:

Blogger Rebecca said...

Ååh, där skulle jag vilja göra ett besök.

9:47 AM  
Blogger Lisa said...

bengtssons ost ja, en klassiker. min farmor (utflyttad lundabo) går ALLTID dit när hon är i stan, det hör likso till. jag älskar doften när man går förbi.

12:02 PM  
Blogger Viktoria said...

På tal om doft, Lisa, så glömde jag osten under barnvagnen när vi kom hem. Efter ett par timmar hade jag tittat under alla skor (efter hundskit) och i lilltjejens blöja osv. Och då kom jag på att det var OSTEN.

Jo, jag förstår din farmor, Bengtsons ost är fint. Det ska bli spännande att se vad det blir av restaurangdelen.

12:28 PM  
Blogger Översättarhelena said...

Näst efter alla vänner var Bengtsons ost något av det jag saknade mest när vi flyttade från Lund för arton år sen! Nu har utbudet av ostaffärer i Göteborg blivit lite bättre än då, men ingen är som Bengtsons.

1:45 AM  

Post a Comment

<< Home