Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, October 21, 2007

Prinsessrosor till folket

Sonen bjuder på en bukett "prinsessrosor" som han och jag gjort. Vi blandade 100 gram mandelmassa med 4-5 droppar röd karamellfärg, kavlade ut drygt teskedsstora degbitar, rullade och doppade i 50 gram mörk choklad. (Idén kom från Prinsessans partybok av Pernilla Glaser och Jens Magnusson.)

Vilken ljuvlig vuxenefterrätt det kunde bli med rosenvatten eller kanske Amaretto i mandelmassan. Och starkt kaffe till.

2 Comments:

Blogger Jessica said...

Fina :).

10:20 AM  
Blogger Bendel said...

Vad rart.

7:48 AM  

Post a Comment

<< Home