Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, May 14, 2007

Säsongsguiden

Jag har inte kommit så långt i den ekologiska frågan; det har varit lite annat att pyssla med. Via Curious och Bendel har jag i alla fall hittat en säsongsguide för olika livsmedel. Alltid något att börja med.

2 Comments:

Blogger Lagers tabberas said...

Det är lite märkligt för att laga mat på råvaror efter säsong har ju varit på tapeten hos seriösa krögare sedan början av 80 talet och tidigare också utan att jag fått det bekräftat.
Satt med Christer Lingström när han öppnade 83 och han sa då att han ville fokusera på det som fanns i Sverige åtminstone och gärna närmast runt omkring i Mälardalen.
-Det blir bara fånigt med hallon och smultron i december, sa han som exempel på en mycket stor fråga.
Kockarna som annars har sådant stort genomslag hos livsmedelshandlarna har inte blivit hörda.

2:23 PM  
Blogger Linda said...

Den verkade ju jättebra, fast lite trist att vi nästan bara kan äta örter i Sverige tidig vår. Inte så mättande ;-)

12:28 AM  

Post a Comment

<< Home