Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, May 21, 2007

Min vackra dotter

Min vackra dotter fyller fyra (månader) idag. Den spännande introduktionen till riktig mat ska snart börja. Jag tror vi ska börja med sötpotatis, så som jag hört att man gör i Argentina.

9 Comments:

Blogger Evaldsdottir är Anna said...

Vilken underbar sötnos!

12:19 AM  
Blogger Gitto said...

Åh, hjälp så söt! Jag vill ha barn, nu!

12:53 AM  
Blogger Viktoria said...

Hon är lite lik Uffe Larsson (före bantningen). En mamma får väl säga så om hon gör det med kärlek...

1:59 AM  
Blogger Ilva said...

så söt o så GLAD! bäbisglädje är att dö för!

6:12 AM  
Blogger pim said...

Vilket charmtroll, man blir verkligen jätteglad när man ser henne!

9:50 AM  
Blogger Pia said...

Hon är verkligen jättesöt! Som hon strålar!

1:00 PM  
Blogger Lagers tabberas said...

Min första dotter -hon går på universitetet nu - hennes mamma var vegis (och är det nog fortfarande) och framhärdade att barnen också skulle bli det vilket jag naturligtvis var emot.
På höstkanten var det så dags för lite tuffare smakprotioner. Jag hade varit på jakt och skjutit en fin rapphöna vilkens bröst jag gjorde en len mousse av knappt kryddad alls - och Gud hon älskade den.
Min höggravida Rodjana och jag ser fram mot allt småpyssel som kommer med den nya babyn. Och visst blir det ännu mer spännande när man ser Er glada tjej med mysleende.

10:26 AM  
Blogger Viktoria said...

Tack alla!

Och Göran, vilken underbar smakportion dottern fick, rapphönemousse! Jag ser fram emot att höra vad det nya barnet kommer att få.

12:34 AM  
Blogger Jessica said...

Hon är så himla söt :). Smilar upp för kameran. Var ute med en kompis häromdagen och hennes sjumånaders bebis som skrattar och ler bara man tittar på honom. Å andra sidan så blir han missnöjd då får man höra det.
Hoppas det är bättre med den känsliga bebismagen också.

12:33 PM  

Post a Comment

<< Home