Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Friday, December 29, 2006

En god liten låda

Man blir glad över utsökt hemlagad kola, och speciellt Alice blodgrapekola (den röda) - tusen tack!

Men jag retar mej på att kamerasladdjävel kom med på bilden och nu är det bara två kolor kvar så jag kan inte ta om fotot... Snett blev det visst också.

8 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Gott Nytt År till dig också. Tänker ofta på den trevliga eftermiddag hemma hos er.

Nu har jag lagt upp lite tips på min blogg. Ha det jättebra och vi hörs nästa år!

3:38 AM  
Blogger Anne said...

Gott Nytt År! Blodgrapekola lät ju ruskigt gott :)

4:08 AM  
Blogger Viktoria said...

Tack Kinna för förrättstipsen! Svartrotssoppan låter både enkel och god. (Och jag tycker att det var trevligt att träffa er också. Ni är välkomna igen, när som!)

Anne, blodgrapekolan var väldigt god (receptet finns nog i Tasteline/SvD:s Vinterfest)! Jag tänker ofta på din lingonkola, har skrivit ut receptet, men inte lagat dom än.

10:15 AM  
Blogger Lagers tabberas said...

Photoshop tar bort sladden, rättar till och slätar ut.
Blodgrapekola låter ju som en kick just nu när jag är hänvisad alvedon och strepsils.
Godd nydd år

10:56 AM  
Blogger Karin said...

Skit i bilden, vi förstår att det smakade bra!
Gott nytt år

11:14 AM  
Blogger Viktoria said...

Gott nytt år alla!

Hm "Tabberaset", jag tror att jag tog bort nån fuskvariant av Photoshop häromdagen när datorn hotade att explodera... Jag måste köpa en ny (dator).

11:32 AM  
Blogger Jessica said...

Gott nytt år på dig också, Viktoria :).

Sladden är ingen katastrof :).

6:05 AM  
Blogger Alice said...

Tack för en förtjusande middag och smarta samtal!

10:05 AM  

Post a Comment

<< Home