Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, August 02, 2005

Frukostpannkakor

Ilva skrev om italiensk frukost häromdagen. (Jag hade fått äta bra många kakor för att bli mätt på det...) En av mina favoritfrukostar är havrepannkakor och receptet nedan är nästan snott rakt av från okänt nummer Elle á la carte. Jag brukar äta dem med en blandning av mangobalsamvinäger och honung, och ha frukt eller bär till. I morse åt vi dem med jordgubbar och det blir snuskigt gott!

Amerikanska havrepannkakor, 4 port

4 dl havregryn
5 dl yoghurt
1,25 dl vetemjöl
1 msk socker
1 tsk bikarbonat
knappt 1 tsk salt
2 uppvispade ägg
smör- & rapsolja till stekning

Rör ihop havregryn och yoghurt. Vispa i vetemjöl, socker, bikarbonat, salt och ägg, och blanda väl. Klicka ut smeten i en varm panna med lite smör- & rapsolja och stek pannkakorna gyllene.

I morgon är det dags för den långa tåg- och bilresan norrut. Vi ska träffa min mans släkt och kanske några vänner. En kompis ska bo här, passa växterna och ta in tidningarna, men kommer knappast att blogga i stället för mej. Jag såg förresten att Lisa är tillbaka, vilket gjorde mej glad.

Tjingeling!

4 Comments:

Blogger Frida said...

Oj oj oj! Jag brukar bre en macka hemma och ta med till jobbet och äta framför datorn...

1:44 PM  
Blogger skrivo said...

Jag måste säga hej och att jag gillar dina matskriverier!
Kikade speciellt på harissaräkorna, som jag kanske prövar imorgon. Jag ska också bjuda på middag, i en ny stad, för några människor som jag inte känner alls, men sambon känner dem lite grann (det är hans nya kollegor). Med de där räkorna kanske de kommer tillbaka hem till oss ;)

7:16 AM  
Blogger Viktoria said...

Tack Johanna! Jag vill läsa mer av dej också! Ja, harissaräkorna funkade för oss... Fast jag måste erkänna att min man är vansinnigt trött på dom. När vi blir förtjusta i något äter vi det alltför ofta. Förutom räkorna har vi ätit för många wasabiärter och "crunchy" ostbågar...

11:41 AM  
Blogger worldw MOHAMED said...

Hej allihopa,
Jag heter Herr, Rugare Sim. Jag bor i Holland och jag är en lycklig man idag? Och jag sa till mig själv att alla långivare som räddar mig och min familj från vår dåliga situation, jag kommer att hänvisa alla personer som söker lån till honom, han gav mig lycka till mig och min familj, jag var i behov av ett lån på € 300.000,00 för att starta mitt liv hela tiden eftersom jag är en ensamstående far med 2 barn. Jag träffade denna ärliga och Allah fruktade man lån långivare som hjälper mig med ett lån på 300 000,00 €, han är en Allah fruktade man, om du är i behov av lån och du kommer att betala tillbaka lånet vänligen kontakta honom berätta att (Herr, Rugare Sim) hänvisar dig till honom. Kontakta Mr Mohamed Careen via e-post: (arabloanfirmserves@gmail.com)


LÅN Ansökningsinformation FORM
Förnamn...
Mellannamn.....
2) Kön: .........
3) Lånebelopp som behövs: .........
4) Lånetid: ...
5) Land: .........
6) Hemadress: .........
7) Mobilnummer: .........
8) E-postadress ..........
9) Månadsinkomst: ........................
10) Yrke: ..............................
11) Vilken webbplats gjorde du här om ........................
Tack och hälsningar.
E-post arabloanfirmserves@gmail.com

11:15 PM  

Post a Comment

<< Home