Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, October 06, 2010

Linas korianderdoftande tomat- och mangosallad

Sallad är aldrig godis. Nåt så dumt skulle jag aldrig skriva. Men gårdagens Lina-salsa som blev över var så jäkla god så jag har tagit en sked då och då - lite som om det var godis.

Linas korianderdoftande tomat- och mangosallad (recept från Linas matkasse)

125 g mango (ett halvt paket fryst och tärnad)
0,5 rödlök
4 tomater
1 avokado
0,5 kruka färsk koriander
1 msk olja
1 tsk sambal oelek
lite salt och peppar

Låt mangon ligga framme om den varit fryst. Har du köpt färsk mango tärnar du den rätt smått. Finhacka lök, tomater, avokado och koriander. Blanda alltsammans i en skål och tillsätt olja, sambal, salt och peppar.

6 Comments:

Blogger Mia Erenius said...

Denna salsa var bara helt magiskt god! Funkar säkert till mycket mer än bara lax kan jag tänka.

//Mia

P.S. Jag har varit i kontakt med dig i samband med min mystiska veteallergi för 2 år sedan.

11:57 AM  
Blogger Viktoria said...

Javisst var den där salsa-salladen supergod! Jag gjorde den igen igår, till en barnfamilj som var här och åt tacos.

Jag tänkte väl att ditt namn klingade bekant på nåt sätt. Hör gärna av dej till mitt jobb (mejl t ex) och berätta hur det gått med din mystiska allergi, om du har tid och lust.

Hoppas det är bra med dej och din familj.

11:44 AM  
Anonymous tina said...

Ska testas! Tack för tips. Hoppas du och familjen har fina höstdagar.

Har du förresten fått liv i surdegen och provat igen?

1:25 PM  
Anonymous MATBLOGGEN said...

Så gott - Mangosallad är en favorit :)

12:39 AM  
Anonymous Helena Ljunggren said...

Tomat och mango är riktigt bra tillsammans och så ser det ut att vara även här :)

11:57 PM  
Anonymous En penna i köket said...

Mango, avokado, lite lime och koriander - mer behövs inte för att änglarna ska sjunga!

10:42 AM  

Post a Comment

<< Home