Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Thursday, October 22, 2009

Julie & Julia

I går såg jag Julie & Julia. Och visst blev jag charmad. Jag gick hem och bläddrade i Det goda franska köket och tänkte att det här är bra, men Julies projekt att laga alla de drygt 500 recepten under ett år ger mej magont. Jag som inte ens kan planera för en vecka hade fått superångest av att veta exakt vad jag ska hitta på ett helt år framöver. Det roliga med matlagning är att man kan göra något man är sugen på och kan ändra recept vilt efter dagshumöret. Så är det för mej, men jag vet inte om jag är riktigt normal.

3 Comments:

Blogger Jessica said...

Bloggen var helt manisk just för att hon var tvungen att laga 574 recept på ett år. Boken är bra men mer eftertänksam. Jag gillade bloggen mer för sin råa maniska ton att jävla helvete nu tog smöret och spriten slut och löken brändes vid!, men boken är läsvärd. Jag har kokboken också. Har kokboken också men det är bara några få rätter som jag har lagat.

2:01 PM  
Blogger Bendel said...

Jag är mkt nyfiken på filmen. Till skillnad mot Jessika gick jag aldrig igång på Julies bok, gillade bloggen bättre av samma anledning som Jessika.

5:49 AM  
Anonymous Emma said...

Du är normal, projektet hon gav sig på var roligt men jag skulle nog inte heller klara av det. Jag försökte ju ha en matsedel i bloggen ett tag men jag bröt den ständigt så det slutade jag med.

Jag tycker också att Julies blogg är väldigt bra, den känns så äkta.

6:11 AM  

Post a Comment

<< Home