Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Thursday, February 26, 2009

Mina grönpepparköttbullar

Jag som aldrig gör köttbullar gjorde faktiskt köttbullar häromdan. Jag hade grönpeppar i och barnen tyckte det var konstigt. Dessutom blev de snuvade på brunsåsen och det var nog det som var det värsta. Så jag fick äta nästan alla köttbullarna själv, vilket inte gjorde så mycket eftersom jag tyckte de blev väldigt lyckade. (Och om någon vill testa nåt liknande så tog jag 0,75 msk torkad grönpeppar, som jag mortlade fint, till drygt 500 gram färs.)

2 Comments:

Blogger rosenskära said...

De ser smarriga ut, själv har jag lite svårt för grönpeppar, utan att riktigt veta varför.

Jag gjorde köttbullar med ganska mycket soya i en gång, som man först brynte och sedan brässerade i en tomatsås, jättegott! Måste nog leta fram det receptet.

Och du, det var GANSKA många tjejer som var kära i din man också...*fniss*

Lena

11:37 PM  
Blogger Viktoria said...

Hahaha, ja han brukar säga det, min man, att jag inte är den enda som blivit kär i honom!

Publicera dina köttbullar! (Jag kanske skulle förtydligat att det inte enbart var grönpeppar och köttfärs i mina, men det förstår man väl?)

12:29 AM  

Post a Comment

<< Home