Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, January 31, 2009

Ragazze-Helenas oreganokotletter

Vi är en typisk "modern familj" som sällan äter kött, brunsås, potatis och kokta grönsaker. Ja, det är väl speciellt då brunsåsen jag avser. Ändå fastnade jag för Helenas kotletter i oreganosås, och så gott det blev. "Det här vill jag äta i kväll också!" sa fyraåringen. Inte förrän i efterhand kom jag på att min mamma gjorde nästan exakt sådana här fläskkotletter, fast med rosmarin, när jag var yngre. Och det var en av mina favoriträtter.

1 Comments:

Blogger Christoffersmat said...

Aldrig fel med lite brunsås :)
Fin blogg

Mvh

Christoffer

9:00 AM  

Post a Comment

<< Home